gencwildewesten.reismee.nl

North Rim en sneeuw.

Om half 10 de North Rim van de canyon op gestuurd. Langs deze kant van de canyon liggen 3 overlooks. Het was koud. Langebroekenweer. Af en toe liet de zon zich zien terwijl we de uitzichtpunten bezochten. De South Rim vinden we mooier dan de North Rim. Net terug in de auto begon het te sneeuwen. Natte sneeuw. Een stukje over weg 12 en vervolgens bij Round Rock de 191 op gegaan. Dit vonden we een prachtig stuk weg om te rijden met links en rechts rode rotspartijen.

Bij de Four Corners zijn we natuurlijk gestopt voor een fotomoment. Op deze plek komen de 4 staten, Colorado, Utah, New Mexico en Arizona bij elkaar. Hier veel kraampjes met Indiaanse handelswaar. Veel waren onbezet. In de camper een boterham gereden en via Cortez, een stad met weinig charme, naar Mesa Verde National Park gereden. Eerst een bezoek gebracht aan het Visitor Center en kaartjes gekocht voor de Balcony tour van morgen om 11 uur. Andere tours zijn er niet. We wilden graag Cliff Palace doen maar die zijn ze aan het restaureren en gaat daarom pas op 22 mei open. Op de Morefield campground een plek gevonden. Er zijn maar een zeer beperkt aantal plaatsen met stroom. Deze waren allemaal bezet. Verder was er plaats genoeg. Tegen 4 uur staan we. Even het aggregaat aan gezet voor stroom voor de laptop en buiten in de zon gaan zitten met links en recht nog wat sneeuw. Net op het moment dat het tijd werd voor een warme hap begon het te sneeuwen en behoorlijk ook. Op de weg bleef het niet liggen maar de bomen gaven een mooie winterse sfeer. Omdat het aggregaat niet mocht draaien werd het kouder en kouder in de camper. Wat doe je dan ….je kruipt in bed met een goed boek met 2 broeken, 2 shirts een paar truien en een extra deken. Het is was -4 (zo bleek later). Net op zo’n moment blijkt de e-reader een stroom tekort te hebben. Gelukkig hebben we nog wat Engelse lectuur. Het werd dus: The Cowboy Next Door, aangeprezen als een: heartwarming insprirational romance. Nou dat warming konden we dus wel gebruiken. Het gaat over een city girl vs een cowboy COP (kan het nog toepasselijker). Lacey zoekt een plek om te wonen. Jay (de cowboy) had ruimte over. Nou van het één kwam het ander. Kortom een spannend verhaal dat je in 1 ruk uit wil lezen omdat jet het einde wil weten. Ter info : ze werden een stelletje. Heerlijk toch.

Gereden: 290 km. 14 gr.- 4.

Gerrit & Wilma

Wat een getob met je gaskachel. En een omvormer is best wel handig voor het opladen van je apparaten.

Anneke

Brrrrr. Koud zeg!
Klinkt als een goed boek. Jammer dat je het eind nu hebt verklapt... Had 'm best willen lezen.