gencwildewesten.reismee.nl

Royal Gorge Bridge - Colorado Springs.

Lekker in de zon ontbeten en om half 10 met de camper naar de 6 km. vanaf de camping gelegen Royal Gorge Bridge gereden. Dit was, tot voor kort de hoogste hangbrug ter wereld. (nu een hogere in China) Hij hangt 321 meter boven de Arkansas rivier. In juni 2013 is de hele omgeving van de brug (inclusief 100 planken van de brug) door brand verwoest. Vorig jaar augustus was alles weer opgebouwd. Camper geparkeerd op een plek waar het niet mocht. Een ranger sprak me daarop aan en stelde voor om voor hem uit naar de goeie P te rijden. Natuurlijk mee akkoord gegaan. Vanaf de P mocht ik met ‘m meerijden naar het Visitor Center bij de brug. Clazien stond daar te wachten. From The Netherlands ? Oh. Das ist gut. Ik heb gezegd dat hij Duits sprak. Wist hij.Zei terloops ook nog dat dit, qua weer,de slechtstemei maand is geweest die hij ooit heeft meegemaakt in z'n 76 jarig bestaan.Kaartjes gekocht en de brug over gelopen. In het theater aan de andere kant een film bekeken over hoe de brug, in 1929, gebouwd werd en beelden van de brand in 2013. Je kunt hier ook met een zipline over de Gorge “vliegen” en in een gondel naar de andere kant gaan. Dit allebei niet gedaan. Een kop koffie gedronken en van het uitzicht genoten. De ranger kwam net aanlopen toen wij naar de camper wilden gaan. Hij bood ons een lift aan. Via een alternatieve, onverharde, weg, op advies van de ranger, onze weg vervolgd. In Canon City de 115 op gegaan naar Colorado Springs. Het eerste stuk gaat door een aantal dorpjes. Toen we Colorado Springs inreden begon het te gieten. Om half 3 op de camping aangekomen. We staan nu op het RV park bij The garden of the Gods, een park met rode rotsen, dat we morgenochtend willen bezoeken. Het was vanmiddag wisselvallig. Het ene moment zon, dan weer regen en af en toe ook onweer.

Gereden : 110 km. 18 gr.

enne ...

Niet met geknepen billen naar beneden Gerrit, wel naar boven ..de vlokken alsmaar groter zien worden met nog 4,3,2,1mile te gaan pffff....en de laatste paar dagen ...gaat wel lukken Bert. Sneeuw zullen we niet meer tegenkomen.

Bert

Wat een service van die ranger.

mark

Had je je werkoutfit aan Gerrit? Dat die ranger zo attent was!