gencwildewesten.reismee.nl

Black Canyon of the Gunnison.

De dag begon met bewolking die in de loop van de dag weg trok en plaats maakte voor de zon.

Naar het Black Canyon of the Gunnison Nationale Park gereden, dat op zo’n 25 km. van de camping ligt. Eerst het Visitor Center bezocht. Een film van een half uur over de ontdekking en het toegankelijk maken van deze canyon gezien. Beneden, door het dal, loopt de Gunnison rivier die er 2 miljoen jaar over heeft gedaan de canyon te maken tot wat hij nu is. Elk jaar slijt er een haarbreedte van de rotsen af. We zijn de South Rim afgereden. Langs deze, doodlopende weg, bevinden zich 13 lookouts die soms dicht langs de weg liggen terwijl je naar anderen een paar honderd meter moet lopen. We hebben ze bijna allemaal bezocht. Naar de laatste, Warner Point, loopt een pad van zo’n 2 ½ km. Deze lookuit niet bezocht omdat het net begon te regenen. Bij 1 van de lookouts een boterham gegeten.

Je hebt ook nog een North Rim maar die was afgesloten. Je kunt ook nog een kronkelweg rijden over het East Portal. Mag je komen met voertuigen tot 22 feet. De camper van ons is 25 feet, dus verboden terrein.

We hadden natuurlijk gehoopt iets van beren te zien. Een ranger gaf ons goede hoop. Er waren gisteren nog beren langs de weg gezien. Met de informatie van de ranger in ons hoofd en een paar 100 meter op weg, riep Clazien: stoppppppppppp. Een zwarte beer, rechts van ons. Niet dus. De beer bleek een menselijk hoofd te hebben maar verder wel helemaal in het zwart gekleed. Ook zitten hier wasberen. Die ook niet gezien.

Frown
Wel een met hout afgedichte opening van een afvalbak waarop stond geschreven dat dat gedaan was omdat wasberen anders in de bak gingen wroeten.

Na ons parkbezoek doorgereden naar het Ute Museum. Dit is geheel gewijd aan de Ute Indianenstam. Een film bekeken en drie vertrekken met allerlei info over en gebruiksvoorwerpen/kleding e.d. van de Ute Indianen doorlopen. Ook aan de wand een aantal spreuken die ertoe doen. Buiten staan een aantal wigwams en het laatste opperhoofd ligt hier, naast de vrouw van een opperhoofd daarvoor, genaamd Ouray, begraven. Ook een hele uitleg gekregen over de berendans. Kan ik beter, voor wie geïnteresseerd is, persoonlijk toelichten.

Wink
Was leuk en interessant.

Nog wat boodschappen gekocht bij de Safeway. Hier geen wijn te koop. We waren glad vergeten dat in Colorado geen wijn in de supers verkocht mag worden. Dit in tegenstelling tot in Arizona. Bij een liquorshop nog even aangemeerd voor een fles rood.

Vlees op de keu gelegd en toen begon het te onweren. De bui trok langs ons heen. Later op de avond alsnog ons portie gehad.

We passen ons reisschema aan. We wilden door prachtige natuur naar Denver. Er wordt daar echter slecht weer opgegeven ..met sneeuw...dus route iets verlegd, hopend op iets minder slecht weer.

enne...
Sneeuw hadden wij ook niet verwacht Mark en er komt nog meer.

Meiden HOL: oké jullie hebben gelijk ...het was de zelfontspanner maar geef toe, de buurman had 'm ook kunnen maken (wel 5x over gedaan overigens) en voor de duidelijkheid : zet die souvenirs maar uit jullie hoofd, bodem nadert daarom ook afwasmiddel aan anderen moetenvragen.

Gerrit ...die one million $ Hw heeft z'n naam te danken, gehoord van inwoner Silverton, aan het feit dat de aanleg 1 miljoen dollar per mile heeft gekost (in 1920).

José : kerstkaart 2015 is een feit en inderdaad staan we heel ontspannen en dat met ....let op Meiden HOL : de zelfontspanner.

Wout & Gerda ...jullie denken waarschijnlijk aan jullie geliefde manier van vakantie vieren maar eennatuurcamping is een camping midden in de natuur.

Gereden 78 km. 18 gr.

Melissa

Ik ben natuurlijk erg geinteresseerd in die berendans, als jullie terug zijn krijg ik graag een demonstratie!
Jammer dat jullie nog geen beren en wasberen gezien hebben. Misschien dat jullie het hout van de afvalbak kunnen halen, dan hebben jullie mogelijk een betere kans om iig de wasberen te zien!