gencwildewesten.reismee.nl

Montrose - Canon City.

Om half 10 reden we de camping af. Het was droog. Zo’n 30 km verder begon de eerste nattigheid te vallen. Regen werd sneeuw. We moesten naar de op 2440 m. hoogte gelegen Cerro summit (pas) klimmen. In het spoor van vrachtwagens omhoog gegaan. Hier kwam ons ook een sneeuwschuiver tegemoet. Het ging allemaal prima. Het dalen ging iets gemakkelijker. De volgende summit , de Blue Mesa (2700 m.) leverde helemaal geen probleem op. 2 uur na vertrek in Gunnison gestopt voor een kop koffie. Er stond café op het pand van de Thaise eigenaar. De bediening kwam snel. Koffie verkochten ze niet, wel thee. Opgestapt en in de camper, voor de bar, koffie gezet en het gezellig daar opgedronken. In Gunnison ook de tank nog even vol gegooid. De vrouw van het benzinestation zei dat ze in 1965 daar was komen wonen en dat mei nog nooit zo koud was geweest en ook nog nooit een Moederdag met sneeuw had gehad. Normaal is het hier rond deze tijd prachtig weer. Ze adviseerde nog een keer terug te komen. Niets toegezegd. Er stond nog een pass op het programma, de Monarch pass (3448 m.). Deze lag wel in de sneeuw maar niets van narigheid op de weg. Je kan daar met een kabelbaantje omhoog. Dit niet gedaan. Om 1 uur gestopt in Salida bij de Subway voor een heerlijk lunchbroodje. Even later begon de zon door te komen en hebben een mooie rit gehad naar de KOA camping op zo’n 14 km. voor Canon City. Het hele stuk dat we gereden hebben is overigens schitterend. Jammer van het mindere weer maar deze weg is echt een aanrader. Op de KOA ons om 3 uur gemeld bij de receptie. De camping heeft 77 plaatsen en er waren er al 8 bezet. We kregen een plek vlakbij het toiletgebouw dat overigens, net als op alle andere campings, superschoon was. We moesten even wachten op de KOA assistent die in een golfkar voor ons uit reed naar ons plekkie, 39 meter verder !!! en ons daar wees op de stroom- en wateraansluiting. Hem daarvoor vriendelijk bedankt. Omdat er een midgetgolfbaan bij de camping ligt en het weer prima was hebben we rondje gegolfd. We hadden het extra moeilijk omdat alle banen nog vol met takjes en bladeren lagen. Sommige holes stonden blank. Een goeie golfer kan deze baan in 52 slagen afronden. Wij deden ‘m in resp. 71 en 74 slagen. Leverde geen prijs op maar was gewoon leuk. Ons verder vermaakt in en buiten de camper.

Gereden : 283 km. 6 – 18 gr.

enne ...

Melissa, die berendans is beloofd en dat blok hout weghalen tsja ..niet aan gedacht.

gerrit

Ben je op wintersport vakantie?

Bert

Wat een verschillende omstandigheden deze vakantie.
Wel een rit om nooit meer te vergeten en om dan kort daarna weer een partij golf te spelen zo dicht bij jullie handicap. Geweldig.
Geniet van elkaar, want de weersvooruitzichten zijn niet geweldig.