gencwildewesten.reismee.nl

Thuis.

Het laatste verhaal voor ons reisdagboek.

De shuttlebus reed woensdag om half 8 weg en een kwartier later werden we afgeleverd bij de afdeling van Delta Airlines. Het passeren van de douane verliep gladjes, Daarna met de een metro naar sectieC gebracht waar de gates van Delta A. liggen Wat een giga vliegveld heeft Denver. Met in het achterhoofd een heerlijk ontbijt bij de Mac in Nieuw-Zeeland, ook hier bij Mac een ontbijt besteld. Geen succes. Klef broodje met een taai stuk kaas dat op leer leek, ei dat wij geen ei noemen en een sausage zonder smaak. Kortom: slecht ontbijt. Dat werd later goed gemaakt door Delta. Niks op aan te merken We vertrokken met 20 min.vertraging maar dat was helemaal niet erg De tijd vloog om. Half 12 de lucht in en na 1 1/2 uur geland in Minneapolis. Het was de bedoeling met hetzelfde vliegtuig door te gaan. Werd toch een ander. Handbagage er dus uit en naar de gate gelopen waar de andere kist al klaar stond. Onderweg naar o.a.de prachtige film Bears (opgenomen in Alaska) gekeken (gaan we ook nog in de bioscoop bekijken).Om 6.15 op Schiphol geland. Een kwartier eerder dan gepland. Judith en Guusje nog nergens te bekennen. Waren nogin de parkeergarage. Even later kwam Guusje op ons afgerend met een (samen met Tijs gemaakt) Welkom Thuis geverfd spandoek van papier. Kop koffie gedronken en uiteindelijk waren we donderdagrond half 10 thuis.

We kijken terug om een mooie vakantie. Weer heel anders dan de andere 3 Amerikareizen. We begonnen met temperaturen rond de 35 gr. en eindigden met sneeuw, temperaturen in de nacht onder het vriespunt en overdag zo'n 7 gr. daar waar we op rond de 20 gr. gerekend hadden. Wij niet alleen. Werkelijk iedere "local"die we de laatste week spraken had het over het bizarre weer (in 50 jaar nog nooit zo nat en koud geweest).

Cactussen (of eigenlijk Saguaro"s), oude westernstadjes met cowboys met optredens (meerdere van "Wyatt Earp"), bezoeken van degebiedenwaar Apache, Navajo enUte indianenleefden of nog leven (Canyon de Chelly), degrotwoningen inMesa Verde, de treinreis van Duragonaar Silverton,Winslow met The Corner, Sedona met z'n rode rotsen, de Black Canyon,the garden of the Gods in Colorado Springs, kortom een vakantie met heel veel variatie. Helaas geen wild (behalve een paar herten) gezien waar dit jaar de kans heel groot was om wasberen en slangen te zien. Een topper ??? Niet echt,er waren heel veel mooie dingen en we zouden het zo weer kunnen doen.(of misschien tochde zeer goedkoop

Wink
aangeschafte I-phone.)Tegenvallers ? Niet echt maarSabino canyon zouden wevoorbij rijden.

We hadden 2000 miles gekocht erop gokkend dat we het daarmee zouden redden. Datis aardig gelukt. We hadden er nog 21 (33 km) over. Decamperkregen we mee met nog voor 281 miles benzine in de tank. We leverden 'm af met nog 284 miles te gaan.Een misrekening was de aanschaf,bij de eerste Super, van 30blikjes bier (was toen ook bloedheet).Uiteindelijk bleven er nog 9 over (voor de schoonmakers van de camper).

en tot slot .......voor onze volgers .....hartstikke leukdat jullie ons gevolgd hebben. We hopen dat jullie een aardige indruk hebben gekregen van de manier waarop we alles beleefd en ervaren hebben......EN we bedanken jullie vooralle geplaatste (lieve, grappige, scherpe) reacties. Ze maakten onze reis extra leuk.

Volgend jaar ? ....dat zal iets heel anders worden ...We hopen dan onze vakantie te kunnen gaan vieren in Japan.

Mark

Welkom thuis. Ik heb genoten en gelachen om de berichtjes!
Jammer dat die nu bij het ontbijt niet meer gelezen kunnen worden. Straks in Japan weer!!! Tot binnenkort! Hoor graag nog meer verhalen!

Gerrit & Wilma

Welkom thuis. Het was weer leuk om de verhalen voor de krant uit te lezen. Hier en daar een punt van herkenning.
We zien weer uit naar het volgende tripje.

Wout en Gerda

Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn! Was natuurlijk fantastisch om het hele spul weer te zien!?

Groetjes en misschien tot Wout's verjaardag??

Eric

welkom thuis en ik ben blij dat ik volgend jaar iets voor jullie kan doen. We hebben nml een Japanse nicht dus als je nog tips wilt??

Nico & Anita

Welkom thuis!
Was weer heel leuk om te volgen...
Tot snel!????

A3

Hoi,fijn dat jullie weer thuis zijn ,genoten van de leuke verhalen,ik ga ze missen.....Tot gauw

José en Bert

Fijn te lezen, dat jullie weer thuis zijn en terug kijken op een mooie vakantie. We zullen de vroege mailtjes wel missen.
Tot snel.